Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΑΝ ΠΡΟΪΟΝ

Είναι οι φωτογραφίες τελικά ένα προϊόν σούπερ μάρκετ;

Σήμερα θα εξομολογηθώ μία προσωπική εμπειρία που είχα από το κοντινό φιλικό μου περιβάλλον και αφορά ένα ζευγάρι φίλων που έκανε επαφές για να καταλήξει στον φωτογράφο γάμου που θα φωτογραφίζε την ημέρα του γάμου τους φυσικά.

Η εμπειρία που είχανε όλες αυτές τις ημέρες που αναζητούσαν το φωτογράφο που θα μπορούσε να τους εξυπηρέτησει έχει ως εξής:

Το ζευγάρι συνολικά επισκέφτηκε οκτώ διαφορετικούς φωτογράφους ώστε να δει από κοντά τόσο τη δουλειά τους όσο και τους ίδιους σαν χαρακτήρες, καλλιτέχνες και επαγγελματίες καθώς και να κάνει και μία έρευνα αγοράς ώστε να αποφασίσει σύμφωνα με το υλικό που θα έβλεπε αλλά και το κόστος τελικά ποιο φωτογράφο θα επέλεγε για να συνεργαστεί.

Το εκπληκτικό της υπόθεσης είναι το εξής:

  • από τους οχτώ φωτογράφους, οι έξι χρησιμοποίησαν αποκλειστικά την τιμή σαν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να ξεχωρίσουν από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.
  • Ένας φωτογράφος χρησιμοποίησε ένα συνδυασμό  βραβείων και χαμηλού κόστους για να ξεχωρίσει.
  • Ένας χρησιμοποίησε σαν βασικό πλεονέκτημα τη φωτογραφική του μάτια, το δικό του στυλ αλλά και το τελικό αποτέλεσμα το οποίο προσφέρει μέσα από την επεξεργασία, σαν κύριο λόγο για τον οποίο οι πελάτες προτιμούν. 

Συμπέρασμα:  ένα άκρως καλλιτεχνικό επάγγελμα μετατράπηκε από τους ίδιους τους φωτογράφους σε ένα τυποποιημένο προϊόν όπου η μόνη διαφορά ανάμεσα στο προϊόν που προσφέρει ένας φωτογράφος από αυτό που προσφέρει ένας δεύτερος είναι η τιμή.

Δυστυχώς όμως κατά την ταπεινή μου άποψη η τιμή είναι αν όχι το πιο αναποτελεσματικό σίγουρα ένα από τα λιγότερο αποτελεσματικά μέσα τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να ξεχωρίσει και να κερδίσει ένα project.

Θα μου πείτε γιατί. Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή και αποτελείται στην ουσία από 2 διαπιστώσεις.

Η πρώτη διαπίστωση λέει ότι όταν μια υπηρεσία ή προϊόν κοστολογείται με τη λογική της συνεχόμενης εκπτωτικής τάσης τότε το προϊόν αυτό χάνει την αξία του και φυσικά αντίστοιχα και η σχετική υπηρεσία που το συνοδεύει.

Έτσι ενώ στην αρχή κάποιος θεωρεί ότι η φωτογραφία είναι μία μορφή τέχνης που απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις, μόρφωση, άποψη και ματιά καταλήγει τελικά μετά από αλλεπάλληλες επαφές με επαγγελματίες φωτογράφους στο συμπέρασμα ότι η φωτογραφία πλέον αποτελεί ένα καθαρά εμπορικό προϊόν το οποίο κοστολογείται με τρόπο παρόμοιο με αυτό που κοστολογείται ένα προϊόν που βρίσκεται σε ένα ράφι.

Έτσι αναπόφευκτα το κέντρο βάρους της αξίας μιας φωτογράφησης μετατοπίζεται στην τιμολογιακή πολιτική, στο πόσες προσφορές και επιπλέον παροχές θα πάρουμε (όπως ο αριθμός φωτογραφιών, ο αριθμός των άλμπουμ και όλα τα παρεμφερή) αφήνοντας  απ έξω τη καλλιτεχνική ματιά και την ουσιαστική ποιότητα που πρέπει να προσφέρει ένας φωτογράφος.

Αυτή η διαπίστωση είναι στην πραγματικότητα η ουσία που διαμορφώνει το ζευγάρι το οποίο αναζητά φωτογραφικές υπηρεσίες.

Η δεύτερη διαπίστωση έρχεται και γίνεται από τη μεριά των φωτογράφων. Δεν είναι άλλη φυσικά από αυτή που βλέπουμε μας διδάσκει όταν σε ένα πόλεμο τιμών το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βρισκόμαστε σε μία εξαιρετικά δύσκολη θέση γιατί είναι πάρα πολύ εύκολο για τον ανταγωνισμό μας το κάνει και αυτός και μάλιστα πολύ καλύτερα.

Με άλλα λόγια πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα το κάνει πιο φτηνά με περισσότερα δώρα παροχές και έξτρα δωρεάν υπηρεσίες από εμας.

Άρα γίνεται πολύ γρήγορα κατανοητό, το ότι όταν χρησιμοποιούμε και ακόμα χειρότερα όταν βασιζόμαστε εξ ολοκλήρου στο χαμηλό κόστος, για μεγάλο χρονικό διάστημα δίνουμε μία χαμένη μάχη.

Στη μοναδική περίπτωση που θεωρώ ότι έχει νόημα το να κρατάει κάποιος σχετικά χαμηλές τιμές, χωρίς να μπαίνει φυσικά μέσα, είναι  ένας καινούργιος φωτογράφος που μπαίνει στο χορό με σκοπό να τον μάθουν, έχοντας όμως θέσει σαφή όρια τόσο χρονικά όσο και επιχειρηματικά ούτως ώστε να μπορέσει να ανεβάσει τις τιμές του σε κανονικά επίπεδα το συντομότερο δυνατόν όταν αποκτήσει μία δυναμική ώστε να κρατήσει την επιχείρησή του τον χειμώνα ζωντανή και γιατί όχι να μπορέσει να την αναπτύξει.

Για να επιστρέψουμε λοιπόν στην αρχική μας ιστορία το ζευγάρι τελικά επέλεξε αυτόν τον οποίο ξεχώρισε μέσα από τη διαδικασία αναζητήσης και αυτός δεν ήταν άλλος από το φωτογράφο που βασίστηκε στο προσωπικό του φωτογραφικό ύφος και στον προσωπικό τρόπο φωτογράφισης, ώστε να πείσει το ζευγάρι ότι πραγματικά αποτελεί την καλύτερη επιλογή για μία μέρα η οποία πρέπει να αποτυπωθεί και δεν θα επαναληφθεί ξανά.

Και για όσους αναρωτιούνται η τιμή του δεν ήτανε ιδιαίτερα ακριβότερη από το μέσο όρο των τιμών που έδωσαν οι υπόλοιποι επαγγελματίες ( ήταν περίπου 40% πάνω από τον μέσο όρο ).

Άρα μπορούμε με μία σχετική ασφάλεια να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο συγκεκριμένος φωτογράφος είχε γνώση του τι γίνεται στην αγορά από κοστολογική άποψη και έτσι προσάρμοσε τις τιμές ανάλογα όχι όμως προς τα κάτω αλλά προς τα πάνω έχοντας φυσικά τον τρόπο την δουλειά αλλά και το ύφος παρουσιάσεις που του έδωσε τη δυνατότητα να αιτιολογήσει απόλυτα και ξεκάθαρα το γιατί ακριβώς οι τιμές του είναι λίγο πάνω από το μέσο όρο

Τελικά λοιπόν αξίζει να μπούμε σε ένα πόλεμο τιμών και να μετατρέψουμε τη φωτογραφία από μία μορφή τέχνης η οποία βασίζεται στην προσωπική ματιά του καθενός σε ένα προϊόν το οποίο δεν έχει συσκευασία χρώμα σχήμα άρα το μόνο που μένει σαν εργαλείο για να το επικοινωνήσουμε είναι η ταμπέλα με τιμή;

Και στο τέλος της ημέρας τελικά τι ψάχνουμε ένα μεγάλο αριθμό project με πολύ χαμηλότερο κόστος τα οποία είναι αμφίβολο αν θα είναι αποδοτικά λιγότερα project η πιο υψηλή ποιότητα και αισθητική σούστα κοστολογημένα θα επικοινωνήσουμε τις ικανότητές μας και θα μας έφερνε σε βάθος χρόνου πολλά περισσότερα οφέλη;

Θα χαρώ να ακούσω και τις δικές σας απόψεις και εμπειρίες.

Αν σου άρεσε δώσε ένα Thumbs Up πιο κάτω και κάντο share 🙂

7 Ψήφοι!
0

Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο;

+ = Verify Human or Spambot ?

0 ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ "Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΑΝ ΠΡΟΪΟΝ"

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Η CraftiusPRO είναι η πρώτη online φωτογραφική ακαδημία που προσφέρει αποκλειστικά μαθήματα για Photoshop / Lightroom και φωτογραφία, τόσο για ερασιτέχνες όσο και για επαγγελματίες.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

CraftiusPRO

Γενική Επικοινωνία
info [@] craftiuspro.gr

Τμημα υποστήριξης
helpdesk [@] craftiuspro.gr

Τμημα πωλήσεων
sales [@] craftiuspro.gr

ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΣΤΗΝ VIP ΛΙΣΤΑ

Γίνετε μέλη στην VIP Ενημερωτική λίστα δωρεάν, για να λαμβάνετε όλα τα νέα, μαθήματα αλλά και αποκλειστικές προσφορές της CraftiusPRO

Εγγραφή


Υποστηρίζουμε ασφαλείς συναλλαγές και δόσεις μέσα από την Τράπεζα Πειραιώς

top
Υλοποίηση Lightform Visual Communication (c) 2006 - 2015
Share This