ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΣΑΙ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΕ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΠΟΡΤΡΑΙΤΩΝ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η άμεση οπτική επαφή είναι ένα από τα πιο δυνατά μέσα επικοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους.

Για αυτό δεν είναι υπερβολή αν πούμε ότι ο τρόπος αλλά και η κατεύθυνση που κοιτάζει ένα μοντέλο σε μία φωτογραφία παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Ειδικά αν κάνουμε κοντινές λήψεις.

Στη φωτογραφία πορτραίτου έχουμε πάρα πολλές επιλογές σχετικά με το πώς μπορούμε να διαχειριστούμε το βλέμμα, αλλά οι περισσότερες από αυτές πέφτουν σε τρεις βασικές κατηγορίες.

Το μοντέλο:

  • κοιτάζει απευθείας στο φακό (άρα κοιτάζει απευθείας στον θεατή)
  • κοιτάζει έξω από το κάδρο (κάτι το οποίο μπορεί να βοηθήσει στο να δημιουργήσουμε μία ιστορία)
  • κοιτάζει ένα αντικείμενο ή κάποιον άλλον άνθρωπο μέσα στο κάδρο ( κάτι που δημιουργεί σχέσεις και ιστορίες )

 

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσω τις τρείς αυτές περιπτώσεις ούτως ώστε να μπορέσεις να τις αξιοποιήσεις άμεσα την επόμενη φορά που θα φωτογραφίσεις κάποιο πορτραίτο.

Βλέμμα στο φακό

krzysztof-serafinski

Photo by Κrzysztof Serafinski

Όταν το μοντέλο μας κοιτάει απευθείας μέσα στο φακό είναι σα να κοιτάζει απευθείας προς το θεατή της φωτογραφίας. Έτσι μπορεί να δημιουργηθεί ένας ισχυρός δεσμός και σύνδεση ανάμεσα στην φωτογραφία αλλά και στον Εκάστοτε θεατή.

Επιπλέον όταν το μοντέλο κοιτάζει μέσα στο φακό τα μάτια δείχνουν πιο φυσικά, και πιο ζωντανά, καθώς έχουμε την δυνατότητα να ζητήσουμε να σηκώσει ψηλά το κεφάλι ούτως ώστε να δημιουργήσουμε τα λεγόμενα catchlights.

krzysztof-serafinski-2

Photo by Κrzysztof Serafinski

Ο συγκεκριμένος όμως τρόπος φωτογράφισης δεν είναι ο ιδανικός όταν το μοντέλο μας είναι κουρασμένο ή έχει χάσει την αυτοπεποίθησή του, μίας και σ’ αυτές τις δύο περιπτώσεις θα φανούν ξεκάθαρα τα συναισθήματά του μέσα στην φωτογραφία.

Τέλος μια ακόμα καλή περίπτωση κατά την οποία θα ήθελες να αποφύγεις είναι όταν η πηγή του φωτός, παραδείγματος χάριν ο ήλιος είναι από πίσω σου. Αυτό θα κάνει το μοντέλο να κλείσει ελαφριά τα μάτια του μιας και θα τυφλώνεται από το φως που πέφτει επάνω στο πρόσωπο του, και έτσι οι φωτογραφίες θα βγούνε ελαφρώς τραγικές ( σόρρυ αλλά είναι αλήθεια ).

 

Βλέμμα έξω από το κάδρο

alex-makovetskyi

Photo by Alex Makovetskyi

Όταν ζητάμε από το μοντέλο μας να κοιτάξει κάπου έξω από το κάδρο τότε δημιουργούμε μία αίσθηση μυστηρίου, και μία ιστορία. Βάζουμε το θεατή σε σκέψεις αλλά και σε μια διαδικασία να αναρωτηθεί τι είναι αυτό που μπορεί να συμβαίνει και τραβάει την προσοχή του μοντέλου έξω από το κάδρο.

Για να είναι όμως επιτυχημένη η λήψη και να καταφέρεις να πάρεις ένα εντυπωσιακό & φυσικό αποτέλεσμα, καλό θα ήταν να πεις στο μοντέλο σου να εστιάσει σε κάτι συγκεκριμένο που βρίσκεται έξω από το κάδρο. Για παράδειγμα ένα δέντρο, ένα κτίριο ή κάτι άλλο που είναι εύκολο να εντοπίσει.

Αλλιώς το βλέμμα θα είναι λίγο απλανές μιας και το μοντέλο θα ψάχνει να βρει κάτι ενδιαφέρον για να κοιτάξει αλλά από την άλλη δεν θα ξέρει τι είναι αυτό. Συνταγή για αποτυχία.

oleg-gekman

Photo by Oleg Gekman

Μία άλλη καλή ιδέα είναι να πείς το μοντέλο σου να «παίξει» έναν ρόλο (με άλλα λόγια να προσποιηθεί ότι κάτι συμβαίνει). Για παράδειγμα μπορείς να πείς στο μοντέλο σου να δείχνει φοβισμένο, χαρούμενο, έκπληκτο ούτως ώστε να δημιουργηθεί μια ισχυρή αίσθηση μυστηρίου.

Τέλος την επόμενη φορά που θα προσπαθήσεις αυτή την τεχνική πειραματίσου με το  μοντέλο: ζήτησέ του να μην κοιτάζει μόνο δεξιά ή αριστερά αλλά να ρίξει το βλέμμα χαμηλά σαν να ντρέπεται.

Επιπλέον μπορείς να πεις να κοιτάξει κάπου μακριά και ψηλά προς τη κατεύθυνση που είναι η φωτογραφική μηχανή,  αποφεύγοντας παράλληλα να κοιτάξει απευθείας μέσα στο φακό. Θα δεις ότι θα πάρεις μερικά πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

 

To βλέμμα είναι στραμμένο προς ένα αντικείμενο ή άνθρωπο που είναι εντός κάδρου

cable-denims

Photo by Cable Denims

Όταν το μοντέλο σου κοιτάζει κάποιον ή κάτι που υπάρχει ήδη μέσα στο κάδρο τότε δημιουργείται μία πολύ ισχυρή κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Χρησιμοποιώ τη λέξη κινηματογραφική διότι δημιουργούνται διάφορες ιστορίες στο μυαλό του θεατή.

Για παράδειγμα φαντάσου μία κοπέλα να κάθεται σε ένα παλιό γραφείο όπου υπάρχει μια γραφομηχανή με κάποιες λέξεις  στο χαρτί ακριβώς δίπλα από αυτή. Ή φαντάσου κάποιον ο οποίος κοιτάει μια παλιά σπασμένη φωτογραφία μιας κοπέλας. Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι χρησιμοποιώντας την τεχνική αυτή μπορείς να δημιουργήσεις μικρές ιστορίες οι οποίες ξεκινάνε, εξελίσσονται και τελειώνουν πολλές φορές μέσα σε ένα μόνο κάδρο.

Αυτό θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του θεατή και θα ιντριγκάρει την φαντασία του.

Μπορεί η συγκεκριμένη τεχνική να ακούγεται πολύ σκηνοθετημένη και να δείχνει ότι απαιτεί μεγάλη προετοιμασία, παρόλα αυτά πειραματίσου και θα δεις ότι μπορείς να πάρεις πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα.

Αυτά λοιπόν για σήμερα ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο και ελπίζω να βρήκες το συγκεκριμένο άρθρο χρήσιμο.

Αν θέλεις να συνεχίσουμε με τέτοια άρθρα το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κάνεις like ακριβώς από κάτω αλλά και να αφήσεις ένα σχόλιο για να μας πείς πως το βρήκες, και οτι άλλο θα ήθελες να δεις από άποψη θεματολογίας.

Καλή συνέχεια και καλές φωτογραφίσεις.

Μέχρι την επόμενη φορά Ciao!

Stratos Agiani

 

 

Αν σου άρεσε το συγκεκριμένο μάθημα μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στo ΝΕΟ κανάλι μας στο Youtube καθώς και στην ενημερωτική μας λίστα!

Συνέχισε να μαθαίνεις

Σχόλια